ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

عمل به وصیت والدین، آزادی 2 زندانی را در پی داشت

بانوی مشهدی با مراجعه به ستاد دیه خراسان رضوی، آزادی 2 زندانی جرائم غیرعمد را رقم زد. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان، این بانو در عمل به وصیت پدر و مادر فقید خود برای بخشش قسمتی از اموال آنان در راه خیر، 223 میلیون ریال در راه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صرف کرد. وی انجام این عمل نیک را وظیفه شرعی در راستای عمل به وصیت والدین فقید خود و باقیات صالحات آنان عنوان کرد و گفت: بنا به توصیه حضرت علی علیه‌السلام که فرمودند: «بهترین و محبوب‌ترین اعمال یک مؤمن، خوشحال و شاد کردن دیگران است» این اقدام را انجام دادم و امیدوارم شادی را به خانواده‌های این زندانیان هدیه کرده باشم.
از آن‌جایی که به استناد به آیات شریفه سوره بلد، کسانی که زمینه‌ساز آزادی بنده‌ای گرفتار از بند زندان می‌شوند در زمره «اصحاب المیمنه» قرار می‌گیرند، تاکنون خانواده‌های بسیاری در عمل به وصیت پدر یا مادر متوفای خود، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را رقم زده‌اند. با این وجود تبلیغ بیش‌تر این عمل خیر برای نهادینه شدن در جامعه ضروری به نظر می‌رسد.
خیّرین ارجمندی که تمایل به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دارند می‌توانند با مراجعه حضوری به ستاد دیه استان واقع در جنب زندان مرکزی، شهید قانع 5، پلاک 2 پس از بررسی خلاصه پرونده مددجویان، با کمک‌های نقدی خود به آزادی این دسته از زندانیان استان یاری کنند. روابط عمومی ستاد دیه خراسان رضوی با شماره 05138946003 داخلی 1 و شماره همراه 09155671050 پاسخگوی سؤالات نیکوکاران ارجمند است.

انتخاب رنگ