ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

آزادی 1084 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های خراسان‌رضوی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از آزادی 1084 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های خراسان‌رضوی با همکاری دادگستری کل، اداره‌کل زندان‌ها و ستاد دیه، از ابتدای سال 98 تاکنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان، جواد غفاریان طوسی با قدردانی از همکاری نهادهای ذی‌ربط در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: ستاد دیه خراسان‌رضوی از ابتدای سال 98 با برگزاری جشن‌های گلریزان در مشهد و 10 شهرستان استان و نیز مشارکت در برگزاری ویژه‌برنامه «بهار جان‌ها» در ماه مبارک رمضان با همکاری شهرداری مشهد، اقدام به تبلیغ عمل خیر آزادسازی زندانیان گرفتار و جمع‌آوری کمک‌های خیرین عزیز نمود. غفاریان طوسی افزود: از مجموع 1084 زندانی آزادشده، 474 نفر با پیگیری ستاد دیه از طریق اعطای تسهیلات، اعسار، گذشت شکات و کمک‌های خیرین از بند حبس رهایی یافته‌اند. وی اضافه کرد: مجموع بدهی این تعداد زندانی بیش از 376 میلیارد ریال بوده که مبالغ بدهی آنان از طریق مشاوره، اعسار، گذشت شکات، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه و کمک‌های خیرین ارجمند تأمین گردیده است.
غفاریان طوسی افزود: تعداد 610 مددجوی جرائم غیرعمد نیز از طریق اعسار با تلاش مددکاران زندان‌های استان و مراجع محترم قضایی اعم از شعب دادگاه‌ها و اجرای احکام آزاد شده‌اند. وی با اشاره به نقش مؤثر شاکیان در گره‌گشایی از پرونده‌ها گفت: شاکیان پرونده‌ها با گذشت بیش از 100 میلیارد ریالی خود، یاری‌گر ستاد دیه خراسان‌رضوی در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بوده‌اند.

انتخاب رنگ