ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

بلندپروازی تولیدکننده کفش به زندان مشهد ختم شد

کتاب‌های افراد موفق در زمینه تجارت را اگر خوانده باشید سرشار از نکاتیست که افراد جویای موفقیت را به داشتن افکار بلندپروازانه و اهداف بزرگ وامی‌دارند. در این کتاب‌ها افراد تازه‌کار در تجارت را ترغیب می‌کنند که اگر می‌خواهید در تجارت فروش بالایی داشته باشید و پیشرفت کنید ابتدا باید در ذهن خود بلندپرواز باشید و آینده روشنی را برای خود تصور کنید تا بتوانید ثروت‌مند بشوید. البته بلندپروازی ویژگی بدی نیست اگر همیشه همراه با برنامه‌ریزی دقیق، حسابگری و صبر و حوصله فراوان باشد.

وقتی پرونده‌های مددجویانی که به دلیل بدهکاری غیربزهکارانه به زندان افتاده‌اند را ورق می‌زنیم، موارد متعددی از مددجویانی را می‌بینیم که در اثر بلندپروازی‌های بدون حسابگری، علاوه بر این که کسب‌وکار کوچک خود را از رونق انداخته‌اند، موجبات گرفتاری خود و افراد دیگر را نیز فراهم آورده‌اند. داستان سید جواد که در کار تولیدی کفش بوده و می‌خواسته ره صد ساله را یک شبه برود، نمونه‌ای از تولیدکنندگان خرده‌پایی است که اکنون باید تاوان بلندپروازی خود را پشت میله‌های زندان بدهد. سیدجواد که با مشقت بسیار کارگاه کوچک تولیدی کفش را چند سال پیش راه‌اندازی کرده بود، وقتی همکاران قدیمی‌تر خود را می‌بیند که در بازار دست بالاتری دارند، درصدد برمی‌آید که کار خود را گسترش بدهد. از این رو مواد اولیه لازم برای تولید کفش را به مقدار زیاد خریداری می‌کند و از آن‌جایی که نقدینگی لازم را نداشته به فروشندگان مواد اولیه به جای پول نقد، چک می‌دهد. همین خریدها و چک دادن‌های بی‌حساب و کتاب به همراه نوسانات شدید بازار زمینه‌ساز گرفتاری این تولیدکننده خرده‌پا می‌شود و در مدت کوتاهی به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی و شکایت شاکیان، روانه زندان می‌شود. وی اکنون حدود 5 ماه است که به دلیل عجز در پرداخت بدهی در حبس به سر می‌برد.

پرونده سید جواد مشت نمونه خروار از افرادی است که بلندپروازانه اما بدون فکر صحیح و شکیبایی پای در فعالیت‌های اقتصادی گذاشتند.
نیکوکارانی که تمایل دارنددر آزادی بدهکاران مالی غیربزهکار مشارکت کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد دیه خراسان رضوی به نشانی khorasanipro.ir از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی نسبت به اهدای کمک‌های نقدی خود اقدام نمایند. روابط عمومی ستاد دیه خراسان رضوی با شماره 05138946003 داخلی 14 پاسخگوی سوالات نیکوکاران ارجمند است.

انتخاب رنگ