ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

آزادگان دفاع مقدس ۱۴۱ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند

جمعی از آزادگان خراسانی در آستانه فرا رسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، با حضور در ستاد دیه خراسان رضوی، مبلغ ۱۴۱ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان، جواد غفاریان طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تعدادی از آزادگان دفاع مقدس استان به نمایندگی از سایر آزادگان مبلغی را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری کرده و به ستاد دیه تقدیم کردند. رئیس ستاد دیه خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به‌وطن است، به‌مناسبت این ایام باشکوه آزادگان خراسان رضوی تصمیم گرفتند این حرکت خداپسندانه را در مشهد انجام دهند و ما این حرکت را به عنوان شروع کار مدنظر قرار می‌دهیم و این همکاری در قالب طرح «یا ضامن آهو» ادامه دارد.
وی ادامه داد: مبلغ ۱۴۱ میلیون ریال اهدا شده است که این مبلغ را در کنار منابع دیگر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مصرف می‌کنیم.
غفاریان طوسی خاطرنشان کرد: زندانیان جرائم غیرعمد با وجود این‌که با قصور و تقصیری وارد زندان شده‌اند، اما جای آن‌ها در زندان نیست و باید از ابزارهای دیگری برای ادای دین‌شان استفاده کرد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۳۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد با حدود ۱۷ میلیارد تومان بدهی از زندان آزاد شده‌اند و حدود ۶۹ نفر نیز با مشاوره مددکاران زندان‌های شهرستان‌های استان از بند زندان رهایی یافتند.
وی بیان کرد: این مبالغ با استفاده از تسهیلات بانکی، نقدینگی محکوم، کمک خیرین، گذشت شاکی و نیز کمک‌های بلاعوض از منابع ستاد دیه کشور یا از منابع بلاعوض ستاد دیه استان تامین شده است.

انتخاب رنگ