ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

اولین نشست حقوقدانان طرح «یا ضامن آهو» ستاد دیه خراسان رضوی برگزار شد

اولین نشست حقوقدانان طرح "یا ضامن آهو" ستاد دیه خراسان رضوی عصر روز چهارشنبه ۹ مرداد با حضور دکتر بخشی محبی مستشار دادگاه‌های تجدیدنظر و جمعی از حقوقدانان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان، مدیر نمایندگی این نهاد با اشاره به نقش مؤثر حقوقدانان در بهبود وضعیت امور اداری و حقوقی ستاد دیه گفت: هدف از برگزاری نشست این است که بتوانیم در چند زمینه حقوقی از ظرفیت حقوقدانان محترم بهره‌مند شویم. غفاریان طوسی افزود: آگاه‌سازی مراجعین در آستانه ورود به زندان و ارائه مشاوره معاضدتی به نامبردگان جهت جلوگیری از ورود آنان به زندان، ارائه خدمات مشاوره‌ای و قضایی به زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند، ارائه خدمات مشاوره‌ای و قضایی به خانواده زندانیانی که برای آزادی زندانی خود پیگیری می‌کنند و ارائه خدمات مشاوره‌ای و قضایی به پرسنل ستادی و کمک به آنان جهت آزادی زندنیان و تسریع در این امر از جمله مواردی است که می‌توان از ظرفیت حقوقدانان ارجمند در ستاد دیه بهره برد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اضافه کرد: پذیرش وکالت معاضدتی مددجویان در امر اعسار، بیمه و... که برابر نظر گروه تحقیق «یا ضامن آهو» ستاد دیه، عدم بضاعت آنان اثبات شده است، آنالیز پذیرش اعسار و اخذ استعلامات مورد نیاز پذیرش و نیز چگونگی استفاده از مشاورانی که هم‌اکنون در مسند قضاوت هستند و برای تعامل با دادگاه‌ها و رفع مشکلات احتمالی می‌توانند یاور طرح «یا ضامن آهو» در ستاد دیه باشند، از دیگر مواردی است از حقوقدانان ارجمند انتظار همکاری با ستاد دیه را داریم.
در ادامه دکتر بخشی محبی مستشار دادگاه‌های تجدیدنظر، ضمن استقبال از موارد مطرح شده توسط جناب آقای طوسی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، در جهت رفع مشکلات حقوقی این نهاد قول همکاری داد و نکاتی راه‌گشا در زمینه مسائل حقوقی و قضایی بیان نمود.
در ادامه این نشست هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادها و راهکارهای خود پرداختند. در پایان نشست مصوب شد که این جلسات تا رسیدن به چارچوبی مدون برای همکاری حقوقدانان با ستاد دیه استان تداوم داشته باشد.

انتخاب رنگ