ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی با حضور رئیس کل دادگستری استان، رئیس سازمان زندان‌های کشور و جمعی از مسئولین بلندپایه انتظامی و قضایی برگزار شد.

هدف از ایجاد زندان اصلاح مجرم است

حجت‌الاسلام علی مظفری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان که در اداره‌کل زندان‌های خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از موضوعاتی که پیش می‌آید ضرورتی برای اینکه برای آن حبس درنظر گرفته شود، ندارد. باید توجه داشت که هدف از ایجاد زندان و صدور حکم زندان برای مجرم برای اصلاح است، اما زمانی که با این هجمه جمعیت کیفری مواجه می‌شویم، درنهایت گرفتار کارهای روزمره می‌شویم. اهداف شرعی، قانونی، اسلامی ما و نظام جمهوری اسلامی برای تکریم انسان است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه خراسان رضوی به نقل از ایسنا، رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: زندانی‌شدن افراد در جامعه اسلامی جنبه معنوی دارد و انسان‌هایی که دچار انحرافی شدند، بر اثر مجازات و اعمال قانون از مسیر انحرافی به مسیر اصلاح برگردانده می‌شوند. تحمل کیفر برای آن‌ها کاری معنوی است. بنابراین زمانی که این اقدامات با چنین انگیزه‌هایی در جهت اصلاح یک انسان باشد، بسیار ارزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هر روز شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم. برای نظام جمهوری اسلامی اقدام عاجل در جهت کاهش جمعیت کیفری جزو ضرورات شرعی، اجتماعی و عقلی است.


کاهش جمعیت زندانیان در استان

به گزارش ایسنا رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ادامه این مراسم گفت: در سال گذشته شاهد افزایش جمعیت کیفری در ورودی و موجودی زندان‌ها بودیم و نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش ورودی و به همین نسبت هم، افزایش موجودی در زندان‌ها داشته‌ایم.

وی افزود: استان خراسان رضوی از لحاظ جمعیت کیفری در میان دیگر استان‌ها پس از تهران رتبه دوم را دارد. اما با فعالیت‌های خوبی که در دادگستری استان صورت گرفته شاهد روند روبه کاهش جمعیت کیفری هستیم، درحالی‌که خراسان‌رضوی در سال ۱۳۹۱، ۲۳ هزار نفر جمعیت کیفری داشت، اما امروز این جمعیت به نزدیک ۲۱ هزار نفر رسیده و کاهش داشته است.

جهانگیر ادامه داد: این درحالیست که در دیگر استان‌های کشور شاهد افزایش جمعیت کیفری به‌ویژه در دو سال اخیر بوده‌ایم. نکته مهم اینجاست که سیاست‌های حبس‌زدایی می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری ایران یاری‌دهنده باشد.

در پایان این مراسم از زحمات 36 ساله آقای سیدمحمد موسوی مدیرکل سابق زندان‌های استان با اهداء لوح‌های تقدیر قدردانی شد و آقای خشایار جمشیدی به عنوان مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی معرفی گردید. هم‌چنین با حضور آقای جواد غفاریان طوسی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و اعضاء هیئت امناء این ستاد، با اهداء لوح و هدیه‌ای از زحمات و تلاش‌های خالصانه آقای موسوی تقدیر شد.


انتخاب رنگ