ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد با مساعدت 68 میلیون ریالی نیکوکار مشهدی

مساعدت 68 میلیون ریالی نیکوکار مشهدی آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد را رقم زد. مددجو (الف.ع) که با وجود سرپرستی 2 فرزند، به دلیل بدهی نفقه در زندان به‌سر می‌برد، با مساعدت نیک‌اندیشانه نیکوکار مشهدی از زندان آزاد شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه خراسان‌رضوی، بیکاری در بیش‌تر موارد باعث بروز تنش در خانواده و برهم خوردن آرامش می‏‌شود و مشکلات اقتصادی و فشار مالی وارده بر خانواده اختلاف نظر بین زوج‏‌ها را تشدید و جایگاه مرد خانواده بعد از از دست دادن شغل تنزل پیدا می‏‌کند و توازن قدرت در خانواده به هم می‏‌ریزد. داستان زندگی (الف.ع) مددجوی ستاد دیه استان نیز از همین جنس است. مددجویی که با دستمزد مختصر کارگری ساختمان خانواده‌اش را مدیریت می‌کرد اما با رکودی که در صنعت ساختمان اتفاق افتاد و با تعطیلی بسیاری از ساخت‌وسازها، امنیت شغلی وی نیز به خطر افتاد و از کار بیکار شد. بیکاری مددجو و فقر و تنگدستی وی، بروز درگیری و تنش با همسرش را به دنبال داشت. حجم اختلافات به قدری افزایش یافت که همسر مددجو به صورت غیابی تصمیم به طلاق گرفت و مهریه و نفقه خود را مطالبه کرد و با توجه به عدم توان مالی مددجو برای پرداخت مهریه و نفقه، وی از ابتدای مردادماه امسال روانه زندان شد. در ادامه با ابلاغ دستورالعمل رئیس قوه قضاییه درخصوص زندانیان مهریه، پرونده مهریه این مددجو مختومه گردید، اما به علت بدهی بابت نفقه همسر سابقش همچنان در زندان به سر‌می‌بُرد. این درحالی است که حضانت 2 فرزند 7 و 3 ساله نیز برعهده مددجو است.
شرایط این مددجو، یکی از نیکوکاران مشهدی را که به ستاد دیه استان مراجعه کرده بود، مجاب کرد تا با پرداخت مبلغ 68 میلیون ریال بابت بدهی نفقه مددجو، آزادی وی از بند زندان را رقم بزند و موجب خوشحالی دو فرزند تحت حضانت وی را فراهم آورد. 
ستاد دیه خراسان رضوی پذیرای نیکوکاران ارجمندی است که به دنبال اجرای سنت حسنه آزادی افراد دربند و زندانی جرائم غیرعمد هستند. نیکوکارانی که تمایل به آزادی مددجویان نیازمند دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق بخش پرداخت آنلاین سایت ستاد دیه استان به نشانی khorasanipro.ir واریز نمایند یا با واریز نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹ نزد بانک ملی و ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ نزد بانک صادرات مشارکت نمایند. روابط عمومی ستاد دیه استان با تلفن تماس ۳۸۹۴۶۰۰۴ داخلی ۱۴ و شماره همراه ۰۹۱۵۷۶۱۵۸۷۵ پاسخگوی سؤالات شما در زمینه کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان خواهد بود.

انتخاب رنگ