ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

دیدار مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با رئیس اتاق اصناف مشهد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با رئیس اتاق اصناف مشهد دیدار کرد. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه خراسان‌رضوی، نشست گفت‌وگوی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با رئیس اتاق اصناف مشهد به منظور جذب مشارکت اتاق اصناف در حل مشکلات مربوط به مددجویان اصناف مشهد، روز سه‌شنبه 13 آذر برگزار شد.

مشارکت‌جویی اتاق اصناف در آزادی بدهکاران صنفی
در این نشست، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، ضمن عرض تبریک بابت موفقیت مهندس بنانژاد در کسب کرسی عضویت در هیئت مدیره اتاق اصناف کشور گفت: بخش قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد مالی استان مربوط اصناف می‌شود که در این زمینه نیازمند مشارکت هرچه بیش‌تر نهادهای اجتماعی مرتبط مانند اتاق اصناف هستیم.
جواد غفاریان طوسی با اشاره به آزادسازی 1040 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته، افزود: این کمک‌ها با پذیرش اعسار، مشاوره، ارائه وام و تسهیلات قانونی با مشارکت دادگستری کل استان، اداره کل زندان‌های استان و ستاد دیه کشور، کمک‌های نیک‌اندیشانه خیرین و گذشت شکات اتفاق افتاده است.

مشکلات مالی اصناف ناشی از بی‌تجربگی است
در ادامه این دیدار، مهندس بنانژاد گفت: اتاق اصناف یکصد اتحادیه صنفی زیرمجموعه خودش دارد که در گام اول برای مشارکت‌جویی و بهره‌مندی از ظرفیت اتحادیه‌های اصناف پیشنهاد می‌شود اطلاعات بدهکاران مالی اصناف به صورت دسته‌بندی شده در اختیار اتاق اصناف قرار داده شود تا زمینه آزادسازی مددجو توسط اتحادیه صنف خودش ایجاد شود.
رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به مشکلات اقتصادی که اصناف با آنان درگیر هستند، اضافه کرد: به واسطه ضعیف شدن اشتغال در عرصه صنعت و کشاورزی، بسیاری از افراد به سمت حوزه صنفی گرایش پیدا کرده‌اند و از این رو با کم‌ترین تجربه و سرمایه فکری وارد یک شغل صنفی می‌شوند و علاوه بر خود، افراد دیگر را هم گرفتار مشکلات مالی می‌کنند و نه‌تنها سرمایه اولیه خود را از دست می‌دهند بلکه بدهکار نیز می‌شوند.

سنت استاد-شاگردی در بازار باید احیا شود
بنانژاد اظهار کرد: بازاری‌های قدیم محتاط‌ترین افراد بودند و از جهت خرید و فروش همواره احتیاط می‌کردند و این لازمه‌ی فعالیت صنفی است. وی افزود: در گذشته در بازار سنت استاد-شاگردی پابرجا بود، به گونه‌ای که شاگرد بعد از 10 سال از استادش اجازه می‌گرفت که خودش مغازه مستقل بزند و تازه بعد از استقلالِ شاگرد، استاد تا مدتی حامی شاگردش در بازار بود.
رئیس اتاق اصناف مشهد اضافه کرد: در همین راستا، تلاش کردیم طرح استاد-شاگردی را که در آن نیروهای صنفی آموزش ببینند و کسب تجربه کنند، از مشهد آغاز کنیم. وی افزود: این طرح در سطح کشور با عنوان طرح «مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار» ابلاغ شده است و درحال اجرای آن هستیم و در این زمینه برای انجام برنامه‌های آموزشی مشترک آمادگی داریم.

حضور خیرین اصناف در «مجمع خیرین آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد»
در ادامه این دیدار مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: برای شروع کار مشترک ستاد دیه و اتاق اصناف، گرفتاران مالی هر صنفی را شناسایی می‌کنیم و سپس با کمک اتحادیه صنفی خودش زمینه آزادی او را فراهم می‌سازیم. غفاریان طوسی افزود: سپس در گام بعدی از خیرین اصناف برای مشارکت در «مجمع خیرین آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد» دعوت به عمل خواهد آمد.
در پایان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تبریک مجدد بابت عضویت مهندس بنانژاد در هیئت رئیسه اتاق اصناف کشور، با اهدای لوحی از مشارکت وی در جشن گلریزان رمضان 1397 تقدیر و تشکر کرد.

انتخاب رنگ