ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

پنج میلیون تومان تا آزادی یک محکوم مالی

عبرت/ نزدیک به 90 درصد از محکومان جرائم غیرعمد کشور را محکومان جرائم مالی تشکیل می‌دهند. این افراد به دلایلی مانند ناآگاهی نسبت به قوانین، نوسانات ارزی و عدم پیش‌بینی در توان مالی خود گرفتار زندان می‌شوند. براساس تحقیقات ستاد دیه کشور بیش از 80 درصد محکومان جرائم غیرعمد مالی، متاهل و دارای فرزند هستند و زندانی شدن آنان علاوه بر هزینه برای دولت، تبعات اجتماعی و اقتصادی نامطلوبی برای خانواده‌های این افراد دارد.
ماجرای محکومیت مددجو «م.ر» که متأهل و پدر 5 فرزند است از همین دسته محکومان مالی است. این مددجو چندین سال قبل به صورت مشارکتی شروع به ساختن آپارتمانی کرده بود. وی به عنوان سازنده، با اجازه از مالک اصلی ساختمان، یکی از واحدهای آپارتمان را با دریافت مبلغی پیش‌فروش نموده بود. اما با گذشت زمان و عدم توانایی مددجو در تحویل به‌موقع آپارتمان، با شکایت خریدار مواجه شد و از طرفی مالک ساختمان نیز قرارداد بین مددجو و خریدار را فسخ نمود که این موضوع باعث درگیر شدن این پرونده در مسائل حقوقی شد. طبق حکم دادگاه، مددجو بابت خسارت تأخیر در انجام تعهد به پرداخت مبلغ 69 میلیون تومان محکوم گردید که نامبرده به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی روانه زندان شد. براساس گزارش مددکار ستاد دیه استان، این مددجو از پرداخت بدهی خود عاجز است و توانایی اخذ وام نیز ندارد. نامبرده هم‌اکنون در یکی از شهرک‌های حومه مشهد مستأجر است و با حقوق بازنشستگی گذران زندگی می‌کند.
با پذیرش اعسار این مددجو توسط ستاد دیه و نیز کمک نیکوکاران، وی با تأمین مبلغ پیش‌پرداخت اعسار به میزان 5 میلیون تومان آزاد خواهد شد. نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ستاد دیه خراسان رضوی از طریق شماره کارت 6037991899949329 نزد بانک ملی و 6037691990141988 نزد بانک صادرات واریز نمایند. روابط عمومی ستاد دیه استان با تلفن تماس 38946004 داخلی 14 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتخاب رنگ